Search
Close this search box.

BAGAIMANA DHC CARE MENGAWAL KENCING MANIS?

DHC CARE

Bahan kimia, logam berat dalam produk yang kita makan, ubatan , kosmetik serta bahan sapuan yang digosok pada kulit akan masuk ke dalam darah. Bahan-bahan ini akan bertindak balas dengan oksigen dalam darah akan menghasilkan tindakbalas kimia dan teroksidasi. Hasil oksidasi ini akan memunculkan toksid dan peradangan. Kesan ini akan memberi tekanan pada nukleas sel DNA dan berisiko kerosakan sel.

Jika ia berlaku pada sel pankreas, akan mengganggu produktiviti pankreas pengeluaran hormon insulin. hormon insulin ini bertujuan untuk mengimbangi glokusa dalam darah agar tidak berlebihan. Jika ia tidak dapat diimbangi, maka akan berisiko mendapat penyakit kencing manis atau diabetis.

Insulin umpama transport yang mengangkut glukosa  dalam darah ke sel untuk ditukar menjadi tenaga. Jika sel pankreas sihat, gula akan diangkut ke sel. Dengan itu gula berlebihan tidak akan terkumpul dalam darah. Dengan itu penyakit kencing manis sukar berlaku.

Tetapi bila sel pankreas rosak akibat faktor teroksida maka aktiviti pankreas untuk mengeluarkan insulin semakin merosot. Bila ini terjadi, banyak gula terkumpul dalam darah kerana insulin gagal mengangkut ke dalam sel. Bila gula sudah banyak dalam darah, maka ini akan berisiko terkena penyakit kencing manis.

DHC CARE mengandungi bahan antioksida yang sangat tinggi berfungsi untuk mengelak berlaku oksidasi. Bahan antioksida juga akan menangkap radikal bebas dalam darah agar proses oksidasi tidak berlaku. Sel menjadi sihat berfungsi dengan baik. Keadaan ini akan menghalang kerosakan pankreas. Dengan cara ini pankreas akan aktif mengeluarkan insulin untuk mengangkut gula ke dalam sel.

Bahan antioksida ada dalam setiap bahan dalam DHC CARE dan yang paling tinggi adalah kulit manggis. Kulit manggis mengandungi bahan aktif xhantone iaitu sekitar 20K ORAC. Dicampur dengan antioksida pada lain-lain bahan, DHC CARE dianggarkan mengandungi lebih dari 20K ORAC.

Jadi bahan aktif inilah yang menghasilkan antioksida supaya tidak berlaku oksidasi dan menangkap radikal bebas dalam darah. Oksidasi dihalang, toksid dan peradangan tidak berlaku. Ini menghalang korosakan sel DNA pada sel pankreas. Dengan konsep ini kencing manis/diabetis dicegah bila mengamal DHC CARE.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *