Search
Close this search box.

HUKUM KARMA

Kita tidak boleh menghalang fitnah dan kezaliman yang dibuat ke atas diri kita. Jika mererka terus melakukan fitnah dan kezaliman, dipenghujung ia akan terpantul kembali kepada mereka. Jika anda benar, anda akan menemui manisnay dihujungnya.. Anda sebenarnya mengumpul kekayaan sebenar hari akhirat kerana Allah ingin menguji kesabaran dan memberi ganjaran yang besar melalui platform sabar.

Jika anda benar, hukum karma akan memihak kepada anda,  cuma masa untuk muncul kebenaran itu belum sampai pusinganya. Anda tak perlu risau kerana fitnah dan kezaliman mereka akan terbongkar selepas 7 tahun kemudian.

Anda perhatikan orang yang benar difitnah dan dizalimi akan benar selepas 7 tahun. Siapa yang benar dan siapa berbuat fitnah akan dilihat selepas 7 tahun kemudian. Inilah Allah menetapkan dalam HUKUM KARMA. Biasanya hukum ini terkena kepada orang-orang baik terpilih.

Bukti fitnah dan kezaliman didedahkan dlm Al Quran seperti fitnah ke atas Nabi Yusuf AS, Nabi Ibrahim AS, konspirasi kezaliman ke atas Nabi Muhammad SAW. Nabi Musa AS. Walaubagaimna pun orang yang membuat fitnah dan kezaliman akan tertutup aibnya jika ia benar-benar insaf dan bertaubat serta memohon maaf kepada orang dia berbuat fitnah dan kezaliman itu. Aibnya akan tertutup jika melakukan istifar. Pokoknya Allah yang akan menentukan aib itu terbuka atau tertutp bergantung kepada sejauh mana keikhlasan taubat kita.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *